דיני עבודה ימי מחלה

ימי מחלה

כחלק מהיותנו עובדים מסורים ונאמנים למקום העבודה שלנו, אנחנו לא פעם מנסים שלא לבטל משמרות על אף הרגשת חולי כזו או אחרת, אבל לפעמים אין ממש ברירה אלא לנצל ימי מחלה, לא להגיע למקום העבודה, לנוח ולהחלים. 

ימי מחלה הם חלק מרשימה ארוכה של זכויות של עובדים במקום העבודה שלהם, והם זכאים לקבל עבורם תשלום על פי הנקבע בחוק, ובהצגת מסמכים רפואיים המתאימים כמובן. במידה וימי מחלה לא מכובדים על ידי המעסיק, ניתן בהחלט לפתוח נגדו בהליך משפטי באמצעות עורך דין דיני עבודה.

short-form-img
לייעוץ ראשוני השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך 24 שעות:

    ימי מחלה – מהם בעצם?

    ברגע שעובד מסוים משתלב במקום עבודה, לפי חוק דמי מחלה הוא צובר בעבור כל חודש עבודה אצל אותו המעסיק יום וחצי של מחלה. על פי הנוסחה הזו, בשנה מצטברים 18 ימי מחלה שעומדים לזכות העובד, שאותם הוא יכול לנצל לטובת ימי החלמה. כמובן שימי מחלה של עובד מסוים גוררים אחריהם היערכות מחודשת של מקום העבודה, אולם במקביל העובד זכאי לקבל תשלום עבורם.

    תשלום עבור ימי מחלה – איך זה עובד בפועל?

    ימי מחלה הם ימים שאותם המעסיק מחויב לשלם לעובד, כאשר הם מנוצלים על ידו באופן מפורש כימי מחלה. עובדים שמנצלים ימי מחלה זכאים לקבלת התשלום החל מהיום השני למחלתם, כאשר בחלק מהמקומות, כחלק מהסכם העבודה בין העובד לבין המעביד, יסוכם על תשלום החל מיום המחלה הראשון. הסכום שישולם עבור ימי מחלה יחושב בהתאם לאופי העבודה של העובד אצל המעסיק וכלל הוא עומד בשיעור השכר שהיה מקבל העובד אילו לא נעדר מעבודתו.

    ימי מחלה הם זכות שחובה למלא

    מעסיק שלא מכבד את הזכות של העובד לממש ימי מחלה, מציב את עצמו בפני אפשרות לפתיחת הליך משפטי נגדו בבית הדין לעבודה. עובדים זכאים לפנות לעורך דין דיני עבודה על מנת לפתוח הליך משפטי, שבמסגרתו יוכלו הם לקבל הזכויות שלא כובדו בעבר.

    הליך משפטי בנושא ימי מחלה – למה דווקא בעזרת עורך דין דיני עבודה?

    עורך דין דיני עבודה הוא איש המקצוע הבלעדי שיוכל לסייע הן לעובד והן למעסיק בזמן ההליך המשפטי. עורך דין דיני עבודה הוא מי שמחזיק במיטב הכלים על מנת למצות את ההליך המשפטי במלואו, ולהוביל אל עבר התוצאות הרצויות. 

    בעזרת עורך דין דיני עבודה יכולות להיאסף כלל ההוכחות והראיות שיוכלו לסייע לשופטי בית הדן לעבודה לקבל הכרעה בעניין, ולכן לא כדאי לוותר על הליווי הצמוד ממנו בשום שלב.

    עורך דין דיני עבודה לליווי צמוד של מעסיקים בנושא ימי מחלה וזכויות עובדים

    הליכים משפטיים הם אמנם סיטואציה שבה עורך דין דיני עבודה צריך להיות חלק אינטגרלי מהעניין, אבל גם זמני שגרה הם זמנים טובים לקבל בהם ייעוץ מעורך דין דיני עבודה. 

    על מנת שהמעסיקים יוכלו להעניק נכון את זכויותיהם של העובדים שלהם, ליווי מעורך דין דיני עבודה יכול לסייע ולהבהיר בדיוק מהן אותם זכויות, כיצד הן צריכות להתממש בפועל, ובעיקר להימנעות ממצבים של פתיחת תביעות והובלה להליכים משפטיים.

     

    לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו
    phone-icon052-860-3226 ⁩

      או השאירו פרטים ונחזור אליכם
      תוך 24 שעות:

      מאמרים מומלצים
      ייעוץ בוואטסאפ